احساس عدم رضایت از خصوصیات ویژه اینگونه معلمان می باشد. این افراد از بدشانسی خود می نالند، هر روز را روز بدی می دانند و جامعه را نا امن و پر از خشونت می بینند. با همکاران خود رابطه خوبی نداشته و گناه و اشتباه خود را به گردن دیگران می اندازند. با کسب اطلاعات از آموزشگاههای دیگر به دنبال نقطه ضعف می گردند. در انتظار و شکست و وقوع اتفاقات ناگوارند.

اعتماد به نفس کمی داشته و احساس می کنند قابل احترام دیگران نیستند. توقع کسب امتیاز بدون انجام فعالیت چشمگیر دارند.

متأسفانه افراد منفی نگر همدیگر را جذب نموده و در محیط دیگران را نیز به دام یأس و ناامیدی گرفتار می کنند.

  • راهکارها ی پیشنهادی جهت برخورد با افراد منفی باف:

1- به دام یأس و ناامیدی آنها گرفتار نشویم.

2- به آنان اجازه دهم تا در جمع همکاران، ننظرات خود را بیان دارند به عبارت دیگر نظریات آنان را در تقابل با نظریات سایرین قرار دهیم.

3- به آنان فعالیتهای زود بازده واگذار نموده تا بلافاصله بازخورد مثبت فعالیتهای خود را مشاهده کند.

4- شکارچی لحظه ها باشیم، یعنی در صورت مشاهده ی عملکرد صحیح هر چند اندک بازخورد مثبت ارائه دهیم.

5- در صورت افزایش فعالیتهای مدرسه و عدم وجود افراد بیکار از تشکیل گروههای غیر رسمی، بدبین و معترض جلوگیری خواهد شد.

6- سعی شود در امور گروهی مدرسه و در گروههای مثبت اندیش قرار گرفته تا به تدریج بتوانند خود را با شخصیت مثبت دیگران منطبق نمایند.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: مطالب معلمان , مطالب مدیریتی , انواع معلم


تاريخ : ۱۳٩٢/۱/٧ | ٦:۱٧ ‎ق.ظ | نویسنده : مدیریت دبستان | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.