میان وعده

زنگ تفریح به صدا در می آید و وقت آن رسیده است که کمی استراحت کنید و خوراکی
هایتان را با دوستانتان تقسیم کنید . در انتخاب خوراکی های زنگ تفریح بهتر است از
مواد غذایی فاسد شدنی استفاده نکنید. چون این مواد در دمای بیرون یخچال فاسد می
شوند و تعداد باکتری های آنها هر بیست دقیقه دو برابر می شود. بهتر است از میوه ها
و سبزیجات استفاده کنید. میوه هایی مثل سیب و پرتقال و یا سبزیجاتی مثل هویج و خیار
میان وعده های مناسبی هستند.

                   میان وعده          
میان وعده

خشکبار و مغزهایی مثل گردو ٬فندق ٬ پسته و بادام و میوه های خشک مثل انجیر خشک و
کشمش و برگه های هلو و زردآلو هم خوراکی های سالم و مفیدی برای زنگ تفریح هستند .
اما مغزها به دلیل کالری زیادی که دارند بهتر است به مقدار کمتری مصرف شوند . یک
مشت کوچک اندازه مناسبی برای هر میان وعده است. نوع بدون نمک و خام آنها نسبت به
انواع شور و بوداده ترجیح دارد .

                       میان وعدهمیان وعدهمیان وعده

کیک و کلوچه وشکلات و چیپس و پفک و مواد غذایی چرب و شور را به مقدار کم و با
احتیاط بیشتری مصرف کنید.

 

میان وعده

بهتر است برای بهداشت بیشتر مواد غذایی را در کیسه کاغذی یا پلاستیکی و یا ورقه
های نازک آلومینیوم بگذارید.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: والدین , مطالب معلمان


تاريخ : ۱۳٩۱/۱۱/٤ | ۸:٤٤ ‎ق.ظ | نویسنده : مدیریت دبستان | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.